Avtale for bestillinger
Avtale for bestillinger
Generelle vilkår og betingelser
Generelle vilkår og betingelser
Vi er Varanger Brygge AS, Org nr: 929 174 755. Adresse: 9935 Bugøynes, Skoleveien 5, Norge.
Denne avtalen beskriver hva vi kan forvente av hverandre når du bestiller overnatting fra oss.
Våre tjenester inkluderer overnatting, fiskeopplevelser, sauna og eventuelt transport t/r de omkringliggende områder. Vi har ingen form for korresponderende trafikk slik som fly, ferge etc.
Vi vil bare håndtere deg og dine medreisende, og du må være voksen når du bestiller. Alle under 18 år som booker må være i følge med en voksen.
Denne avtalen er laget i henhold til lovene i Norge og følger de juridiske avtaler tilknyttet de norske domstoler.
Ved å signere denne avtalen bekrefter du at du har lest alle vilkårene og betingelsene, og at du godtar innholdet. Når du bestiller overnatting, godtar du denne avtalen på vegne av alle i ditt følge.
Oppgi informasjon
Oppgi informasjon
Du må sørge for at all informasjon du gir er riktig og snarets informere oss om noe av den endres. Ved å oppgi andres personopplysninger må du være sikker på at de godtar å dele dataene sine med oss.
I henhold til lovbestemmelsene kan du og alle i bestillingen din bli bedt om å oppgi en kopi av passet/legitimasjon samt og fylle ut et registreringskort når du sjekker inn.
Du må overholde alle pass, visum og andre immigrasjonskrav. Pass- og reisedokumentene dine må være i god stand; Du kan bli nektet å sjekke inn hvis de er skadet eller har blitt endret på.
Prisen du betaler
Prisen du betaler
Du må betale 100% av overnattingsprisen på det tidspunktet du ankommer våre lokasjoner for å ta de i bruk. Hvis denne betalingen ikke mottas, forbeholder vi oss retten til å behandle bestillingen din som kansellert, og vi kan belaste deg de gjeldende kanselleringsgebyrene.
Når du bestiller overnatting, sender vi deg bestillingsbekreftelsen din.
Feil kan skje, så hvis noen av prisene på bestillingsbekreftelsen din, nettstedet vårt eller bestillingssystemene våre åpenbart er feil. Vil en bestilling som er gjort basert på den prisen ikke være gyldig, vi kan kansellere den og refundere deg med mindre du vil betale riktig pris.
*Vær oppmerksom på at vi ikke betaler noen bankgebyrer som påløper for internasjonale overføringer. Dette gebyret trekkes fra betalingsbeløpet.
Før du ankommer
Før du ankommer
Noen ganger kan det være nødvendig å gjøre endringer i bestillingen din. Når du gjør endringer, vil prisen på den nye innkvarteringen være basert på prisen som gjelder den dagen du gjør endringen.
Du kan overføre bestillingen din til noen andre hvis du gir oss minst 2 dagers varsel skriftlig eller via e-post, og den nye kunden godtar overføringen og vilkårene i denne avtalen. Du vil være ansvarlig, sammen med den nye kunden, for våre bestillingsgebyrer og eventuelle kostnader som følge av endringen.
Hvis du avbestiller bestillingen
Hvis du avbestiller bestillingen
For å kansellere bestillingen din, vennligst fortell oss så snart som mulig. Du må betale et avbestillingsgebyr som dekker administrasjonskostnadene våre og kompenserer oss for risikoen for at vi ikke videreselger boligen din. Gebyret er basert på hvor lenge før overnatting du forteller oss at du ønsker å kansellere og er en prosentandel av den totale prisen på overnatting. Det kan hende at vi ikke kan refundere elementer i bestillingen din hvis de legges til ekstrautstyr.
*Vær oppmerksom på at vi ikke har kontroll over valutakurser til enhver tid som de endres. Og derfor ikke heller ansvarlige for tap som påløper som følge av dette.
Avbestillingsgebyrer
Avbestillingsgebyrer
Dager før avbestilling utgjør prosentandel av prisen
0-7 dager
100% av prisen
8-30 dager
50% av prisen
Dager før avbestilling
Prosentandel av prisen
0-7 dager
100%
8-30 dager
50%
Hvis VI avbestiller bestillingen
Hvis VI avbestiller bestillingen
Hvis vi kansellerer bestillingen din (unntatt der det er fordi du ikke har betalt eller med mindre vi har kansellert på grunn av en av grunnene som er oppført i ‘Events Beyond Our Control’), kan du få full refusjon eller godta en erstatningsovernatting fra oss av en lignende standard og pris hvis vi kan tilby deg en.
Hva om jeg må avbryte på grunn av en nødsituasjon eller uunngåelig omstendighet?
Hva om jeg må avbryte på grunn av en nødsituasjon eller uunngåelig omstendighet?
Vi kan være i stand til å gi deg refusjon eller frafalle kanselleringsgebyrer dersom du må kansellere på grunn av en uventet omstendighet som er utenfor din kontroll. Ta snarest kontakt dersom dette oppstår så vil vi sammen finne en løsning til felles for oss alle.
*Vær oppmerksom på at vi på det sterkeste oppfordrer deg til å kjøpe forsikring, og spesielt regler for avbestilling av hvilken som helst grunn (CFAR) for alle reiser du bestiller
Hendelser utenfor vår kontroll
Hendelser utenfor vår kontroll
Eksempler på hendelser utenfor vår kontroll er: Svært dårlig vær over lengere tid. Ellers skal vi klare å gjennomføre ditt opphold så godt som over hode mulig.
Hvis VI endrer overnatting
Hvis VI endrer overnatting
Vi tar alltid sikte på å holde det vi lover, men siden vår innkvartering ofte er planlagt lenge i forveien, kan det noen ganger endre seg. Hvis vi forteller deg om en stor endring etter at du har bestilt overnatting, kan du:
- akseptere en erstatningsovernatting fra oss av samme eller lignende standard og pris på datoen for endringen, hvis vi er i stand til å tilby deg en,
- avbestill bestillingen din og motta full refusjon.
Under oppholdet
Under oppholdet
Bare du, og ditt reisefølge kan bruke boligen din. Ingen andre kan oppholde seg der. Du er ansvarlig for eventuelle skader på boligen eller innholdet under oppholdet.
Vi kan nekte å akseptere din/deres oppførsel dersom vi mener den er til betydelig sjenanse for omgivelsene i Bugøynes. Dette grunnet boligenes nærhet til naboer, skole, idrettsanlegg etc. Dersom dette skulle oppstå, kan vi be om at deg/dere fjerne seg fra boligen. Du vil ikke ha rett til refusjon i noen form, og vi vil ikke gi kompensasjon eller dekke noen kostnader dette måtte medføre deg og ditt følge.
Hvis ting går galt under oppholdet
Hvis ting går galt under oppholdet
Hvis du er i vanskeligheter under oppholdet ditt, vil vi snarest mulig hjelpe deg. Dette ved å gi informasjon om helsetjenester og lokale myndigheter som er tilgjengelige og som deg/dere kan kontakte. Deg/dere vil selv være ansvarlig for eventuelle kostnader dette ville påføre dere selv.
Hvis du har en klage, må du fortelle vår representant med en gang slik at vi snarest mulig kan løse problemet.
Ved å foreta en bestilling hos Varanger Brygge aksepterer deg/dere herved at Varanger Brygge sine retningslinjer er gjeldende og bindende for deg/dere som gjester.
Endringer i vilkårene og betingelsene
Endringer i vilkårene og betingelsene
Vilkårene i denne avtalen kan endres fortløpende dersom hensiktsmessig av Varanger Brygge. I slike tilfeller vil de nye vilkårene i avtalen være tilgjengelige på nettstedet vårt og vil automatisk gjelde for deg med umiddelbar virkning.